Informații generale despre proiect
In contextul globalizarii, digitalizarii si aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, procesul de invatamant trebuie sa reflecte aceste schimbari si sa rezoneze la cerintele de internationalizare si digitalizare. In consecinta, se impune ca si colegiul nostru sa dezvolte o politica de internationalizare, politica implementata prin pirghiile conducerii, director, consiliu de administratie, sefi de catedra. Nevoia de a racorda liceul la inovatie, digitalizare si internationalizare impune dezvoltarea unei viziuni inovatoare care se va concretiza in formarea unor structuri
durabile. Aceste structuri vor fi focalizate pe obiectivele proiectului dar se vor adapta la curriculum-ul scolar.
In cadrul cursului “How to make your school more international“, profesorii invata cum sa dezvolte o viziune si un plan de politica de internationalizare a scolii, cum sa gestioneze toate tipurile de activitati internationale, cu sau fara parteneri in strainatate, cum sa plieze proiectele la curriculum-ul scolar si sa eficientizeze elementele curriculare cu orientare internationala. Vor avea loc conferinte video, grupuri de lucru.
In cadrul cursurilor “Best Practices Benchmarking” si “Tap-Swipe-Pinch – General iPad/Android“, profesorii vor dezvolta o politica a scolii pentru a gasi modalitati inovatoare pentru invatarea digitala si pentru utilizarea tabletelor. Profesorii vor dobandi expertiza in utilizarea tabletelor in diferite domenii, dar si in activitati transdisciplinare si proiecte Erasmus+. Se vor face autoprezentari cu tablete, ateliere de lucru, activitati pentru schimbare. In cadrul cursului de benchmarking organizat de Euneos, profesorii vor invata modalitati de a construi structuri permanente de inovare in scoala, cum sa adapteze misiunea scolii cu obiectivele de inovare si cum sa abordeze metode pentru a rezolva dificultatile de invatare. Programul va cuprinde: observarea activitatilor desfasurate la clasa prin asistenta la lectii, ateliere, discutii, imersiuni in sistemul de educatie din Finlanda.
“Creative & critical thinking development in learners”- scopul acestui curs este de a-i invata pe profesori diferite metode si modalitati de a-i face pe elevi sa gandeasca critic si creativ si sa rezolve problemele care se ivesc. Este un curs interactiv, iar metodele de predare implica invatarea experentiala si abordari in cadrul workshopurilor cu studii de caz, activitati in grup, simulari, diferite instrumente de gandire creativa si discutii. Profesorilor participanti li se aloca suficient timp si spatiu de reflectie.
Scoala noastra va dezvolta un plan pe termen lung pentru internationalizare intr-o perioada de sase luni dupa sfarsitul cursului. Procesul de predare si invatare se va desfasura si cu ajutorul tabletelor. Se vor inventaria elementele din curriculum care sa includa subiecte europene si internationale. Noile planuri de invatare si unitati de invatare vor utiliza aplicatii iPad sau de tablete, aceste tehnologii fiind integrate in curriculum.
Va fi desemnata o echipa si un coordonator cu inovatia. Aceasta echipa va forma personalul scolii si elevii in spiritul inovator in scoala. Aceste noi structuri fiind formate, ele vor asigura tranzitia la invatarea digitala si concret incheierea de parteneriate cu scoli din strainatate.
Finalitatea va consta intr-un mai bun proces educativ care va trece de la non-digital la digital, un personal didactic inovator care va asigura o mai buna orientare internationala a colegiului si o mai eficienta insertie a absolventilor pe piata muncii europene, proiecte internationale mai bune, o viziune inovatoare si un curriculum updatat necesitatilor de internationalizare si digitalizare.
Dimensiunile propagarii acestei tendinte inovatoare vor porni de la website-ul scolii, la modalitatile de informare traditionale (ziare locale, posturi locale TV, actiuni metodice la nivel de judet, in Asociatia Colegiilor Centenare, Reteaua Scolilor Asociate Unesco, prin canalele eTwinning si baza de date European Shared Treasure.
Coordonator de proiect: Prof. Dinca Marinela
Recent Comments